-
-
-
 
Duyurular
Duyurular
Duyurular
Güvenlik Uyarısı

Değerli Müşterimiz,
Değerli Çözüm Ortağımız,


Son zamanlarda IP tabanlı santral ve IP iletişim sağlayan platformlara internet üzerinden yapılan saldırılar yüksek telefon faturaları ile karşılaşılmasına neden olmaktadır

Bütün uyarılarımıza rağmen bazı yöneticilerin konuyu şirketleri zarar görene kadar umursamadıkları, yollanan uyarı maillerini okumalarına rağmen hiçbir önlem almadıkları görülmüştür.

Bu sebeple aşağıdaki açıklama ve uyarıları dikkatle okuyarak, gerekli önlemlerin alınması konusunu bir kez daha hatırlatmak isteriz.

Tüm IP santral sistemlerinde dahili abonelerin arama yapabilmesi için dahili numarası ve SIP şifresi olarak adlandırılan iki parametre vardır. Bu saldırıları gerçekleştiren korsanlar dışarıdan erişilebilen tüm IP adreslerini tarayarak önce basit şifre kombinasyonuna sahip dahili numaraları kırmakta, daha sonra “brute” olarak adlandırılan sürekli şifre deneme programları ile daha karmaşık şifre kombinasyonlarına ulaşabilmektedirler.

Doğru dahili numara ve şifre kombinasyonuna ulaşan korsanlar eş zamanlı olarak santral üzerinden onlarca çağrı başlatmaktadır.

Aynı şekilde ses iletişimini sağlayan IP Telefon, gateway, ses portlu modem gibi ekipmanların da standart şifreleri kolay erişilebilir bilgiler olduğu için korsanlar tarafından bilinmektedir. Korsanlar santraliniz firewall arkasında olsa bile dışarıya açık durumda bulunan bu tip ekipmanlara standart kullanıcı adı ve şifre ile erişerek telefon üzerinden de atak başlattıkları görülmektedir.

Yapılan aramalar yurt dışında 4. Kademe olarak adlandırılan ülkelere doğru gerçekleştirilmektedir. Yani bu aramalar operatörlerin en yüksek tarifelerinden bedellendirilmektedir. Bu durum kurumunuzun çok kısa sürede çok yüksek telefon faturaları ile karşılaşmasına neden olabilir.

Bu durum ile karşılaşılmaması için alınması gereken temel önlemler aşağıda belirtilmektedir. Bu önlemlerin hiçbirinin alınmadığı ortamlarda bu saldırılara maruz kalınması muhtemeldir. Öncelikli olarak sisteminizin güvenliği için aşağıdaki detayları lütfen kontrol ediniz;

  • CWIZ veya diğer IP Ses sisteminize erişim firewall ile sınırlandırılmış durumda mı? 
  • Mobil kullanıcılarınız sisteme erişiminde VPN kullanılıyor mu?
  • Sisteminizde “brute” uygulamasının tespitine yönelik bir uygulama mevcut mu?  


Kontrollerinizde, sisteminizle ilgili eksiklikler olduğunu tespit ettiyseniz veya tereddütleriniz varsa, bizlerle kontağa geçebilirsiniz. Karşılıklı görüşerek bu konuda sizlere yardımcı olabilecek önerilerimizi paylaşabiliriz.


Bununla birlikte istenmeyen durumlarla karşılaşmanızı önlemek için, öncelikli olarak aşağıda belirtilen konularda hassasiyet gösterilmesini önemle tavsiye ediyoruz;

  • IP santral ve diğer santral ile bağlantılı ekipmanınızın dışarıdan erişimlerini kapatınız veya kısıtlayınız. Sistem erişimini güvenlik duvarınızdan(firewall) sadece belli IP adreslerine açarak farklı IP yollarından sisteminize girilmesini engelleyiniz. Normalde sisteme dışarıdan erişebilmek için UDP 5060 ve UDP 10000-20000 port aralığının Cwiz'e yönlendirilmiş olması gereklidir. Bu yönlendirmeyi yaparken mümkünse karşı uçtaki IP adresinin sabit olmasını ve sadece bu IP adresine izin verilmesini sağlayınız. Eğer bu imkan yoksa veya sabit IP adresi edinemiyorsanız VPN kullanarak her iki uç arasında güvenli bir bağlantı oluşturarak sistemlerinize sadece yetkili kişilerin erişmesini sağlayınız.
  • Sisteminizdeki dahililere ait Sip şifrelerinin alfanümerik ve kolay tahmin edilemeyecek kombinasyonlardan oluşan şifrelerle değiştiriniz.  Aynı şekilde sistem üzerinde bir hesap tanımlamanız gerektiğinde kullanılacak SIP şifrelerinin minimum 8 karakter alfanümerik ve karmaşık harf/rakam kombinasyonlarından oluşmasına dikkat ediniz. Firewall’unuz olmasa bile bu önlem riskinizi azaltacaktır ancak ortadan kaldırmaz.

  • Sisteminizde santralinize bağlı olarak çalışan IP Telefon, gateway, terminal adaptör, ses portlu modem ve router gibi cihazların arayüzlerini girişi sağlayan kullanıcı adı ve/veya şifreleri karmaşık şifrelerle değiştiriniz. Eğer gerekli değil ise bu sistemlere dışarıdan erişimi firewall üzerinden engelleyiniz.

  • Özellikle media gateway cihazları üzerinde SIP ve H.323 port’larından yetkilendirilmemiş trafiğin yönlendirilmesini engelleyecek şekilde ayarların yapıldığını kontrol ediniz.

  • Sistem üzerinde kullanılmayan dahilileri sistemden kaldırarak yetkisiz girişleri engelleyiniz. Yurtdışı arama yapması gerekmeyen dahili abonelerin yurt dışı ama arama yetkisini kaldırınız veya kısıtlayınız

  • Uzaktan VoIP yapan kullanıcılarınızın erişiminde VPN kullanımını tercih ediniz.

  • Firewall üzerinde veya harici olarak IDS/IPS kullanarak "Brute Force" ve "DOS" olarak tabir edilen saldırılara karşı önlem alınız. CWIZ için brute atak tespitine yönelik bir yazılım geliştirilmiş olup bakım-destek anlaşması olan tüm müşterilerimize ücretsiz olarak yüklenmektedir. Ancak bu program ilk 5 denemede doğru şifrenin girilememesi durumlarında şifreyi deneyen IP adresini bloklamaktadır. İlk 5 denemede şifreye ulaşılırsa bu durumun program tarafından engellenmesi mümkün değildir. Bu sebeple firewall ve karmaşık şifre kombinasyonu önemlidir.

  • Sisteme yönetim ve kullanıcı panellerinde girişte kullanılan şifrelerin yine karmaşık şifrelerle değişimini sağlayınız

  • Özellikle dışarıdan sistemi kullanan abonelerinizi laptoplarında kurulu softphone şifreleri ile ilgili fiziksel güvenliğe özen göstermeleri konusunda uyarınız.

  • Sisteme girişte kullanılan ve kullanıcılara ait diğer şifrelerin (dahili sip şifreleri, e-mail account şifreleri, agent şifreleri vb) gizliliği ile ilgili olarak kullanıcılarınızı uyarınız

  • Sistem genelinde şifrelerin periyodik olarak değiştirilmesine özen gösteriniz.

  • Kullanıcıların sistem arayüzlerine girişte kullandıkları şifrelerin kullandıkları makina tarafından hatırlanmamasına ayarlamalarını iletiniz.

Tüm bu önlemler bir networkde alınması gereken standart önlemler olup sadece CWIZ değil, lokal iletişim ağınızda yer alan diğer uygulama ve cihazların güvenliği açısından önem taşımaktadır.
Bu önlemleri almazsanız yüksek konuşma faturaları sebebi ile zarar göreceğiniz gibi aynı zamanda banka hesaplarınız,  muhasebe bilgileriniz, şirket sırlarınız, müşteri bilgileriniz gibi, değeri ölçümlenemeyecek kadar büyük zararlarla da karşılaşmanız olasıdır.

Yukarıda belirtilen önlemler hakkında daha detaylı bilgi isteğiniz ve sorularınız olursa her zaman bizlere ulaşabileceğinizi bir kez daha hatırlatmak isteriz

Sözkonusu önlemlerin alınmamasından kaynaklanacak olumsuzluklarda Votel olarak herhangi bir sorumluluğumuzun söz konusu olmayacağını önemle belirtiriz

Saygılarımızla

VOTEL ILETISIM HIZMETLERI A.Ş.

Pınar Gıda Grubu Müşteri Hizmetleri'nde CWIZ Call Center

Türkiye'nin önde gelen gıda devlerinden Pınar Gıda Grubu ürün kalitesinde gösterdiği hassasiyeti, müşteri hizmelerinde de gösteriyor. Pınar Iletişim Merkezi projesi kapsamında en kritik iletişim kanalı olan çağrı merkezi operasyonunda CWIZ'i tercih etti.

Operasyon kapsamında müşteri memnuniyetinin en düzeyde sağlanması hedefi ile Pına Süt, Pınar Et ve Pınar Su müşterileri bilgi isteği, şikayet, öneri ve paylaşmak istedikleri konularda 444 76 27 Pınar İletişim Hattı'na ulaşarak müşteri temsilcisi ile görüşebiliyorlar.

Çağrı merkezine ulaşan müşteriler 7 gün boyunca, hizmet saatleri içinde çağrı merkezine canlı olarak ulaşabilrken, bunun dışında kalan zamanlarda CWIZ Mesaj Servisi üzerinden mesaj bırakabiliyorlar. Pınar projenin devamında CWIZ'in mevcut yapı ile entegrasyonunu da sağlanarak hizmet kalitesinde ve hızında fark yaratmayı hedefliyor.

Votel tarafından servis modelinde projelendirilen yapı içinde ayrıca çağrı merkezi raporlama hizmetleri konusunda da aktif danışmanlık hizmeti veriliyor.

Medline'a Çağrılar CWIZ ile Ulaşıyor...

Acil Sağlık Hizmetleri ve Ambulans hizmetleri konusunda Türkiye'nin en önemli özel girişimi olan Medline yenilenen santral ve çağrı merkezi altyapısında CWIZ'i tercih etti.

Santral ve Çağrı Merkezi yapsının CWIZ ile projelendirildiği yapıda özellkle Alam Merkezi'nin kesintisizliğine yönelik olarak sistem yedekli yapıda kurgulandı. 7/24 hizmet verilen yapıda tüm raporlama ve ses kayıt özellikleri de CWIZ Call Center uygulaması kapsamında sağlanıyor.

CWIZ Casper Computer Çağrı Merkezi'nde...

Türkiye'nin bir numaralı PC üreticisi Casper Computer müşteri hizmetleri çağrı merkezi operasyonunu CWIZ Call Center ile devreye aldı. Teknik destek, kurulum ve bilgi hizmetleri konusunda servis veren çağrı merkezi CWIZ IVR yapısı ile gelişmeye devam ediyor. IVR yapısı ile ürün seri numarasından sorgulama ve bilgi hizmetleri verilecek. Kurulan CWIZ Call Center yapısı aynı zamanda çoklu kuyrukla hizmet verebildiği için bir sonraki proje aynı yapı üzerinden farklı markalara ait müşteri hizmetlerini verebilecek şekilde kurgulanıyor.

Çayırova Belediyesi Müşteri Hizmetleri Operasyonunda CWIZ'i Tercih Etti

Çayırova Belediyesi vatandaş hizmet hattını CWIZ Call Center yapısı üzerinde devreye aldı. Vatandaşların talep, istek ve şikayetleri konusunda daha kaliteli hizmet vermek amacıyla kurulan çağrı merkezine ulaşım 444 12 21 numaralı hat üzerinden sağlanıyor. İlk etapta mesai saatleri içerisinde hizmet veren çağrı merkezinin daha etkin hale gelmesi amaçlı 7 gün 24 saate dönüştürülerek kesintisiz hizmet verilmesi planlanıyor. Sesli kayıt sistemi ile desteklenen 444 12 21 nolu hattı arayan vatandaşların talep ve şikayetleri ilgili personeller tarafından dinlenerek çözüme kavuşturulacak.

Portclinic 5555 Projesini Devreye Aldı (Nisan 2009)

Atatürk Hava Limanı'nda çalışanların sağlık hizmetlerini daha hızlı hale getirebilmek amacıyla projelendirilen 5555 sağlık hattı sistemi Portclinic'deki CWIZ altyapısı üzerinde tamamlandı. Atatürk Hava Limanında çalışanların, yolcu ve yakınlarının acil ambulans ve sağlık hizmetleri Portclinic tarafından verilmekteydi. Portclinic bu hizmetin kapsamını 5555 projesi ile genişletti.

Portclinic merkez santralinde 2006 yılından beri santral hizmetin sağlayan CWIZ, bu proje ile Atatürk Hava Limanı'ndaki kurumlardan 5555 tuşlandığında gelen tüm çağrıları da karşılıyor. Çağrı merkezi sisteminin de kurulduğu yapıda çağrının hangi kurumdan, hangi dahiliden geldiği CWIZ tarafından operatöre gösterilebiliyor. Proje kapsamında özel bir yazılımla entege olan CWIZ arayan kişinin çağrı bilgilerini uygulamaya aktararak, operatörün çağrının geldiği lokasyonun yer bilgisini de ekranında görmesini sağlıyor.

Atatürk Hava Limanı Acil Arama Sistemi CWIZ Tarafından Kuruldu (Temmuz 2009)

Avrupa'nın en büyük havalimanları arasında bulunan Atatürk Hava Limanı'nda uzun süredir planlanan Acil Arama sistemi CWIZ altyapısı ile devreye alındı.CWIZ'in hava limanındaki 3 farklı santrale çağrı yönlendirdiği sistemde hava limanı genelinde özel üretilen 4 tuşlu dayanıklı duvar telefonları konumlandırıldı. Telefonların üzerinde yer alan 4 tuş İLKYARDIM, YANGIN, POLİS ve TAV TEKNİK merkezlerine ulaşımı sağlıyor. İlkyardım çağrıları Portclinic'e, YANGIN ve POLİS çağrıları Devlet Hava Meydanları İşlemtesi'ndeki ilgili merkezlere, TAV TEKNİK ise TAV santarline bağlı teknik ofise yönlendirliyor.

Atatürk Hava Limanı bünyesinde şimdilik 50 telefon ile devreye alınan sistem genişletilerek diğer hava limanlarında da devreye alınacak.

CWIZ Seminerleri Devam Ediyor (Haziran 2008)

CWIZ seminerleri ve yetkili cozum ortakları eğitimleri devam ediyor. İstanbul ve Ankara'dan sonra Adana'da da CWIZ ve IP teknolojileri konusunda seminer gerçekleştirildi. Tesan ve Mayanet tarafından düzenlenen seminere Adana bölgesinden IT ve telekomnikasyon alanında uzman şirketler katıldı. Seminerde CWIZ ürünleri, CWIZ projeleri ve yetkili çözüm ortaklığı hakknda bilgiler verildi.

Derinliki CWIZ Teknik Egitimi Lifeport'ta Yapıldı. (Nisan 2008)

CWIZ Yetkili Cozum Ortaklığı sertifika program kapsamındaki ilk derinlikli CWIZ eğitimi 2 günlük bir programla Gebze Lifeport'ta yapıldı. İki gün süren eğitimde lokal network altyapısından, IP ağları ve ses ilişkisine yönelik genel bilgilerin yanısıra CWIZ IP ürünleri ile ilgili kurulum, destek ve teknik altyapı bilgileri tüm detayları ile aktarıldı. Eğitim sonunda katılımcı firma temsilcilerine CWIZ Yetkili Çözüm Ortağı sertifikası verildi.

Akademik Hospital'de Ses Altyapısı CWIZ'le Yenilendi... (Mart 2008)

Marmara Üniversitesi Vakfı Hastanesi olarak da bilinen Akademik Hospital yenilenen santral ve çagrı merkezi altyapısında CWIZ'i tercih etti. Merkezi Altunizade'de bulunan hastane merkez santrali üzerinden hem vakıf, hem de Çiftehavuzlar'daki sağlık birimine iletişim sağlanıyor.

Cebit Bilişim'de CWIZ Rüzgarı (Ekim 2007)

Avrasya bölgesinin en büyük uluslararası bilgi ve iletişim teknolojileri fuarı olan Cebit Bilişim 2-7 Ekim 2007 tarihleri arasında Tüyap Fuar ve Kongre Merkezi'nde (Beylikdüzü) gerçekleştirildi. 450'yi aşkın firma ve kurumun katıldığı fuarda, Votel, İş Dünyası Salon:3, Stand: 327'de ziyaretçilerle buluştu. CWIZ ürünlerinin yanısıra projelerde tamamlayıcı rol üstlenen ürünler ve entegrasyon çözümleri hakkında da bilgi aktarılan fuar boyunca CWIZ IP PBX, Call Center ve en son pazara sunulan CWIZ WEB'den Ara uygulamaları ziyaretçilere demo ortamı üzerinde tanıtıldı. Özellikle WEBDENARA'nın son derece büyük ilgi gördüğü fuar boyunca "Tıklayıp-Arama" nın kolaylığı tüm ziyaretçilerle paylaşıldı.

CWIZ Çağrı Merkezi Fuarı'ndaydı... (Ekim 2007)

Bu yıl üçüncüsü düzenlenen İstanbul Çağrı Merkezi Konferansı ve Fuarı 26-28 Eylül 2007 tarihleri arasında Lütfi Kırdar Fuar ve Kongre Merkezi'nde gerçekleşti. Çağrı merkezlerine özel çözümlerin ve fikirlerin paylaşıldığı konferans boyunca, aralarında CWIZ'inde bulunduğu firmalar çağrı merkezilerine ve çağrı merkezi kurmak isteyenlere ürün ve çözümlerini tanıttılar. CWIZ Call Center ile çağrı merkezi kurmak isteyenlere yönelik çözümler sunduğumuz fuarda, halihazırda çağrı merkezi olanları da CWIZ WEB'den Ara ile tanıştırdık. Canlı demonun da yapılduğu fuar boyunca CWIZ WEB'den Ara ile her boyutta çağrı merkezlerinde konumalanabilecek çözümler paylaşıldı.

İlk Yılımızda Bilişim 500'deyiz... (Ağustos 2007)

Interpro tarafından her yıl düzenlenen İlk 500 Bilişim Şirketi araştırması sonucu 2006 yılı içindeki faaliyetlerimizle Türkiye'deki İlk 500 Bilişim Şirketi arasında yeraldık. Şirketlerin resmi verilerine dayanarak yapılan araştırmada Votel İletişim Hizmetleri 2005 yılında kurulmuş olmasına rağmen, 2006 yılında ilk 500 firma arasında yeralmayı başardı.

Ağırlıklı olarak CWIZ markalı ürünlerin satışıyla geldiğimiz seviyede Ana Dağıtıcımız TESAN ve diğer çözüm ortaklarımızın katkısı oldukça büyük. Aynı şekilde yeni bir marka olan "CWIZ"i tercih ederek güven ve ilgisini eksik etmeyen müşterilerimize de sonsuz teşekkürlerimizi sunuyoruz. Birlikte daha nice büyük başarılara imza atacağımıuza inanıyoruz.

CWIZ WEB'den Ara Çıktı (Temmuz 2007)

Şirketlere erişimde yeni bir yol olarak sunulan "CWIZ WEB'den Ara" uygulaması kullanıma sunuldu. WEB sitesindeki bir ikona tıklanarak şirket santraline sesli erişim sağlayan yapı öncelikle mevcut CWIZ kullanıcısı firmalarda hayata geçiriliyor. Farklı santral tipleri ile de entegre edilebilen ürün özellikle portal ve e-ticaret uygulamasına sahip şirketler tarafından büyük ilgi görüyor.

WEB ortamından sesli iletişim sağlayan diğer uygulamalardan farklı olarak CWIZ WEB'den Ara arayanlara bir client yükleme zorunluluğu getirmiyor. Kullanıcı browserından activex uygulamasına izin verilmiş olması yeterli oluyor. Çağrı karşılama tarafında mevcut bir CWIZ üzerinde "WEBden Ara" uygulamasının yüklü olması yeterli. Eğer halihazırda herhangi bir CWIZ ürünü kullanılmıyorsa mevcut klasik santrallerle 4 ve 8 portlu analog veya ISDN PRI bağlantı sağlanan paketler öneriliyor.

Büyük küçük bir çok firma tarafından yoğun talep gören WEB'den Ara uygulaması kısa bir süre sonra servis olarak da kullanıma sunulacak.

Vatan Gazetesi Çağrı Merkezi CWIZ Call Center ile Yenilendi (Haziran 2007)

Vatan Gazetesi kampanya yönetimi ağırlıklı olarak kullandığı çağrı merkezi operasyonunda CWIZ Call Center'ı tercih etti. Özellikle raporlama ve agent yönetimi tarafında büyük bir ilerleme kaydettiklerini belirten hizmet firması Kemer Pazarlama'nın Call Center yetkilisi Özlem Tekşen "CWIZ'i ilk kullandığımızda mevcut yapımızı ne kadar zenginleştirebileceğini gördük. Zaman içinde operasyonu doğru olarak CWIZ Call Center'a tanımladığımızda verimliliğimizin gözle görünür derecede arttığını izledik. Farklı kampanyalarımız için istediğimiz zaman oluşturduğumuz yeni yapılar ise yaptığımız yatırımın katma değerini arttırdı" olarak görüşlerini iletti.

Nebim Yazılım'da CWIZ Call Center (Mayıs 2007)

Türkiye'nin öncü mağazacılık yazımı Nebim, yenilenen iletişim altyapısında çağrı merkezi tercihini CWIZ'den yana yaptı. CWIZ'in esnek ve entagrasyona açık altyapısında, gelen çağrılarla ilgili akıllı yönlendirme ve izleme sistemi de yeralıyor. Entegrasyon çalışmalarının yaklaşık 2 ay sürdüğü projede arayan her müşteri kurum kodu veya telefon numrasından tanınarak ilgili müşteri temsilcisine otomatik olarak yönlendiriliyor.

CWIZ Asistan Çıktı... (Mayıs 2007)

CWIZ uygulamalarının tercih edilmesinin en büyük nedenlerinden biri olan, esenk ve kolay kullanılan entegre özellikler, artık diğer santrallerle de kullanılabilecek. Özellikle robot operatör ihtiyacı için marka bağımsız olarak tüm santrallerle entgre edilebilen yapı, standart olarak tüm kullanıcılara sesli posta (voice mail) hizmeti de sunuyor. Aynı yapı üzerinde istenirse telekonferans odası, ses kayıt ve Sip VoIP kullanımını da sunan CWIZ Asistan mevcut santral bağlantısını PRI üzerinden sağlıyor.

Polaris Müşteri Çağrı Merkezi Operasyonu İçin CWIZ'i Tercih Etti (Nisan 2007)

Polaris Ayaakkabı müşteri hizmetleri için oluşturduğu çağrı merkezinde CWIZ Call Center kullanıyor. Özellikle satış sonrası için oluşturulan merkezde kısa bir süre sonra Nebim'in yazılımı ile entegrasyon da sağlanacak.

Tradim Dış Ticaret Santralini CWIZ ile Yeniledi... (Aralık 2006)

Tradim Dış Ticaret yenilenen santral operasyonunda CWIZ Kurumsal'ı tercih etti. Tamamen IP tabanlı olarak çalışan sistemde merkezin, Bayrapmaşa ve Teşvikiye ile haberleşmesi de CWIZ yardımı ile internet üzerinden ve ücretsiz sağanıyor.

Eğitime Bir Destek de Sizden... (Aralık 2006)

Sponsorları arasında CWIZ'in de bulunduğu Türk Eğitim Vakfı'nın "Türkiye'nin geleceği için 1,5 milyon e-kart" kampanyası büyük ilgi gördü. Gerek yurtiçi gerekse yurt dışı eğitim için verdiği burs ve desteklerle 39 yıldır ülkemizin gururu olan Türk Eğitim Vakfı her yıl düzenlediği e-kart kampanyası ile çocuklarımıza "Okulda 1 gün daha" armağan etti...

 
NEDEN CWIZ?

NEDEN CWIZ?

Yüksek Performans / Optimum Maliyet
Ölçeklenebilir Çözümler
Satış Sonrası Destek

Devamı >

Webden Ara

MÜŞTERİ DENEYİMLERİ

MÜŞTERİ DENEYİMLERİ

Ne bir telekom hattı ne bir santral... Hiçbirine yatırım yapılmadı.

Devamı >